اخبار و مقالاتبازی های بلاکچینی

بازی بلاکچینی چیست؟ راهنمای جامع کسب درآمد از بازی های Play to Earn

بازی بلاکچینی چیست؟

پس از ظهور فناوری بلاک‌چین در قرن بیست و یکم و شکل‌گیری موجی انقلابی در عرصه‌های مالی و اقتصادی، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این تکنولوژی بتواند به ابزاری برای درآمدزایی از طریق بازی و سرگرمی هم تبدیل شود. با این حال، امروزه بازی‌ بلاکچینی به سرعت جایگاه ویژه‌ای در علاقمندی‌های عمومی پیدا کرده‌اند و تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیری از صنعت ارز‌های دیجیتال شده‌اند. این بازی‌ها نه تنها فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد فراهم کرده‌اند، بلکه تجربیات نوینی را به عنوان شبیه‌سازی جهان مجازی متاورس عرضه می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید درباره بازی‌هایی که با محوریت تکنولوژی رمز ارز‌ها توسعه داده شده‌اند، اطلاعات بیش‌تری کسب کنید، این مقاله را از دست ندهید.

بازی بلاکچینی چیست؟

بسیاری از شما که در حال خواندن این مقاله اید، به دنبال پاسخی واضح به این سوال که Blockchain Games یا بازی مبتنی بر فناوری زنجیره بلوکی دقیقا چیست می‌باشید. بازی بلاکچینی به زبان ساده، به عنوان نوعی از بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شوند که در آن‌ بلاک‌چین به‌عنوان بستری برای تعاملات بین کاربران و تراکنش های درون برنامه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این نوع بازی‌ها، از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک عنصر اساسی استفاده می‌شود. به‌طوری‌که از مرحله‌ی ورود به بازی، معاملات و مبادلات میان بازیکنان، تا مراحل کسب پاداش‌های وابسته به عملکرد آنان، همه با تراکنش های رمز ارزی صورت خواهند گرفت. در نهایت، نه تنها تجربه‌ای فراتر از سرگرمی برای بازیکنان فراهم می‌شود، بلکه امکان کسب درآمد از طریق بازی نیز برای آن ها امکان پذیر خواهد بود.

بررسی بازی های بلاکچینی و کریپتویی به زبان ساده

به دوران نوجوانی خود بازگردیم؛ روز‌هایی که اوقات فراغت خود را صرف تجربه بازی محبوبی چون GTA San Andreas می‌کردیم و با انجام مأموریت‌های مختلف به دریافت امتیاز و تجهیزات متنوع می‌پرداختیم. حالا فرض کنیم اگر در این بازی منابع و امتیازات به پول و دارایی واقعی تبدیل می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ امروزه با پیشرفت فناوری رمز ارز‌ها، این تصور به واقعیت نزدیک‌تری تبدیل شده است. با بازی‌ بلاکچینی، می‌توان امتیازات و منابع به دست آمده در بازی‌ها را، به دارایی‌های دیجیتال واقعی که می‌توانند در بازار‌های خرید و فروش به کار گرفته شوند تبدیل کرد. این پیشرفت نه تنها جنبه سرگرمی بازی‌ها را ارتقا بخشیده، بلکه فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد به گیمر‌ها ارائه نموده است.

بازی GTA و تشبیه محیط و سبک به بازی به دنیای واقعی

بیایید تا ساده‌تر به ماجرا نگاه کنیم. برای مثال اگر شما در یک بازی موفق به کسب ۱۰۰۰ دلار شده باشید، می‌توانید این مبلغ را به کیف پول دیجیتال خود مانند MetaMask یا TONKeeper منتقل کرده و به راحتی به تومان، دلار یا هر ارز رایج دیگری تبدیل کنید. مانند بازی‌هایی که بر روی کنسول‌های بازی و PC قابل دسترسی بوده، انواع بازی بلاکچینی هم در سبک‌ها و ابعاد مختلفی طراحی شده‌اند. از جمله موارد معروف این دسته می‌توان به Axel Infinity در سبک مبارزه‌ای، Thetan Arena در سبک بتل رویال، Sorare Football Fantasy در سبک فوتبال فانتزی و Decentraland که به عنوان یک شبیه‌ساز جهان مجازی در فضای متاورس اشاره کرد.

کسب درآمد از بازی های بلاکچینی

احتمالاً هنوز هم در مورد کسب درآمد از بازی‌های کریپتویی و مبتنی بر بلاکچین سؤالاتی داشته باشید. قبل از اینکه به بررسی هرچه بیشتر این موضوع بپردازیم، ابتدا راجع به یک بازی کریپتویی محبوب با هم صحبت خواهیم کرد. نات‌کوین (NotCoin) که سال گذشته به عنوان یک بازی مبتنی بر بلاک چین TON در قالب ربات تلگرامی عرضه شد، نمونه محبوب و واقعی از کسب درآمد با بازی کردن است. بازی نات کاربر را به ضربه زدن بر روی صفحه تلفن همراه خود وا می‌داشت و در ادامه کاربر با کسب امتیاز‌های بیش‌تر از قابلیت‌های جدید و جذاب‌تری برای کسب امتیاز بهره‌مند می‌شد.

بازی محبوب axie infinity که یکی دیگر از بازی های محبوب کریپتویی است

پس از ادامه فعالیت چند ماهه کاربران ربات بازی NOT، توسعه‌دهندگان این پروژه در قالب ایردراپ، مقدار مشخصی از رمز ارز $NOT را به کاربران اهدا کردند. فرایند درآمدزایی در سایر پروژه‌های این چنینی نیز معمولاً به همین شکل است. گفتنی است که پس از نات کوین، تب بازار بازی‌های مبتنی بر رمز ارز روی بستر تلگرام بسیار داغ شد. به طوری که بازی‌هایی نظیر همستر کامبت (Hamster Kombat) یا تپ سواپ (Tap Swap) با جذب سرمایه‌های فراوان و جامعه کاربران میلیونی راه ناتکوین را پیش گرفته‌اند.

 

فرآیند اجرای پروژه‌های این‌ چنینی تقریباً به یک صورت اداره می‌شود. به طور کلی بازی‌های مبتنی بر فناوری رمز ارز‌ها، به عنوان یک پروژه جدید بر روی بلاکچین مورد نظر عرضه می‌شوند. این پروژه‌ها وعده کسب درآمد از طریق فرآیند ایردراپ را به کاربران داده و علاقمندان با انجام فعالیت‌هایی مانند شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی، انجام ماموریت‌ها و کسب امتیاز شامل هدایا می‌شوند. ایردراپ‌ها در بازی‌های بلاکچینی به طور معمول جوایزی همچون توکن انحصاری و قابل خرید فروش آن پروژه، تتر و NFT‌ ارزشمند خواهند بود.

بازی محبوب نات‌کوین که به نوعی محبوب ترین بازی بلاکچینی چند سال اخیر محسوب می‌شود.

پس از اتمام فرایند کاربران می‌توانند هدایای خود را در مارکت‌پلیس‌ها یا صرافی‌های ارز دیجیتال نقد کرده و آن را تبدیل به ارز مورد نظر نمایند. پیشتر در مقاله “ایردراپ چیست” به راهنمایی و بررسی روش‌های دریافت Airdrop پرداختیم. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب می‌توانید راحت‌تر پروژه‌های با ارزش را پیدا کنید تا وقت و سرمایه خود را تلف نکرده باشید. همچنین در ادامه مطلب فوق به بررسی روش‌ها و راه حل‌هایی خواهیم پرداخت که شما با رعایت آن‌ها می‌توانید شانس بیشتری برای کسب درآمد از طریق بازی‌های بلاکچینی داشته باشید.

آموزش بازی های کریپتویی

تا به اینجا با بازی‌هایی با محوریت کریپتو آشنا شدیم و فهمیدیم که کسب درآمد از طریق بازی‌های بلاکچینی امکان‌پذیر می‌باشد. در این بخش قرار است به بررسی اینکه چه المان‌ها و مواردی بر روی میزان درآمدزایی شما از بازی‌های کریپتویی و شامل شدن در فرایند ایردراپ آن‌ها تأثیر‌گذار است بپردازیم. مانند بازی‌هایی مثل Clash Of Clans و GTA، در این بازی‌ها نیز رعایت مواردی خاص باعث پیشرفت و کسب امتیاز بیشتر برای شما خواهد شد. همچنین در این بخش به شما خواهیم گفت که پیدا کردن پروژه معتبر پیش از ترند شدن باعث این خواهد شد که احتمال درآمدزایی شما از بازی‌های مبتنی بر این فناوری افزایش یابد.

راه حل ها و روش هایی که امکان درآمد زایی شما از بازی های بلاکچینی را افزایش می‌دهد

کاربر Early باشید

روحیه جست و جو‌گر در دنیای رمز ارز‌ها می‌تواند شما را به فرصت‌ها و سود‌های خوبی برساند. با گشت و‌گذار در دنیای بلاکچین و بازی‌های کریپتویی، این موقعیت را خواهید داشت تا به زود‌تر از بقیه کاربران، پروژه‌های معتبر و مستعد را پیدا کرده و به عنوان کاربر Early از مزایای پروژه بهره‌مند شوید. بهتر است بدانید که بسیاری از توسعه‌دهندگان، بخش مهمی از ایردراپ‌ها را به این دسته از کاربران اهدا می‌کنند.

دیگر کاربران را جذب کنید

بازی‌هایی مبتنی بر فناوری و بلاکچین و حتی دیگر پروژه‌های رمز ارزی، بخش عمده بازاریابی خود را بر عهده کاربران می‌گذارند. شما به عنوان یک کاربر می‌توانید با در اختیار گذاشتن کد رفرال اختصاصی خود از دوستان و دیگران برای انجام بازی و معرفی پروژه استفاده کنید تا متقابلا امتیاز‌ها و مزایای بیشتری دریافت کنید.

خرید درون برنامه ای انجام دهید

به طور کلی، هر گونه تراکنشی که شما با آدرس کیف پول اختصاصی خود در یک بازی کریپتویی ثبت کنید، شما را مستعد دریافت ایردراپ پروژه مد نظر خواهد کرد. چرا که شما با این عمل، به درآمد زایی و ارتقاء جریان نقدینگی در شبکه کمک کردید.

در رویداد ها شرکت کنید

رویداد‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی پیرامون پروژه که در پلتفرم‌های داخلی یا خارجی مانند Galxe و SoQuest برگزار می‌شود، معمولاً به قصد جذب سرمایه و افزایش کاربران پروژه است. به طور معمول کاربرانی که برای رشد پروژه فعالیت کنند، از جایگاه و سهم ویژه‌ای در فرآیند ایردراپ یا اهدای جوایز برخوردار خواهند بود.

صفحات اجتماعی پروژه را دنبال کنید

دنبال کردن صفحات اجتماعی بازی‌های کریپتویی در پلتفرم‌هایی مانند X (توییتر سابق)، یوتیوب، فارکستر و دیسکورد، علاوه بر در جریان گذاشتن شما از آخرین اخبار و به روز‌رسانی‌های پیرامون، میزان فعالیت و اشتیاق کاربران را نیز به شما نشان خواهد داد.

کیف پول خود را به اکانت متصل کنید

برای جا نماندن از دریافت توکن و جوایز دیگر، حتماً کیف پول خود را به حساب کاربری‌تان در بازی متصل کنید. برای انتخاب کیف پول مناسب، کافی است که از شبکه‌های قابل پشتیبانی اطلاع پیدا کرده و سپس کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید.

اقلام قابل خرید و فروش بازی را بشناسید

معمولاً این بازی‌ها، کارت‌ها و اقلام دیجیتالی قابل خرید فروش خود را در مارکت پلیس‌های معتبر به صورت NFT عرضه می‌کنند. شناسایی این موارد می‌تواند هدف‌گذاری شما را برای دریافت کارت مورد نظر تسهیل کند.

منابع خود در بازی را ارتقا دهید

ارتقاء منابع در بازی، منجر به عملکرد بهتر شما و همچنین افزایش رتبه و امتیازات لازم خواهد شد. برای ارتقاء منابع در بازی می‌توانید از نکات آموزشی دیگر بازیکنان و همچنین خرید‌های درون برنامه‌ای استفاده کنید.

بازی های بلاکچینی، خوب یا بد؟

بازی‌های بلاکچینی به‌عنوان یکی از نوآوری‌های اخیر در صنعت سرگرمی و فناوری اطلاعات، توجه بسیاری از کاربران، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. این نوع بازی‌ها با استفاده از فناوری بلاکچین، که وضوح و شفافیت بالایی را در انتقال و ثبت اطلاعات فراهم می‌آورد، به بازیکنان این امکان را می‌دهد که مالکیت واقعی دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشند و از آن‌ها در یک اکوسیستم غیرمتمرکز بهره‌برداری کنند.

در این زمینه، می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد که بازی‌های بلاکچینی نه‌تنها تجربه‌ای نوین و جذاب برای کاربران ارائه می‌دهند، بلکه قابلیت ایجاد مدل‌های اقتصادی جدید و درآمدزایی برای افرادی را فراهم می‌آورند که در این فضا فعالیت می‌کنند. با وجود چالش‌ها و مشکلاتی نظیر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری، صادقانه می‌توان گفت که این نوع بازی‌ها به‌عنوان یک پدیده مهم، پتانسیل زیادی برای شکل‌دهی به آینده صنعت بازی‌های رایانه‌ای و پیوند آن به دنیای رمز ارز و بلاکچین خواهند داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *